Spreker: Tom Van Daele, onderzoeksleider van de expertisecel Psychologie, Technologie en Samenleving, verbonden aan de Thomas More-hogeschool.

 

COVID-19 dwong iedereen destijds massaal achter het scherm om te beeldbellen. Niet meteen een vanzelfsprekendheid, zeker als je werkt met cliënten met ADHD. Een veelgehoorde mening was dat technologie contact misschien wel mogelijk maakte, maar verbondenheid vaak bleek te hinderen. Niettemin is er meer technologie voorhanden dan louter beeldbellen. Deze lezing biedt daarom een overzicht. Wat bestaat er allemaal? Wat werkt er volgens onderzoek? En waar moet je op letten om hier effectief zorg en begeleiding mee te versterken?

Bio

Tom Van Daele is onderzoeksleider van de Expertisecel Psychologie, Technologie & Samenleving, verbonden aan de Thomas More-hogeschool. Verder is hij ook een research fellow aan KU Leuven, een visiting scholar aan Queen’s University Belfast en de coördinator van de projecgroep eHealth van EFPA, de Europese koepel van psychologieverenigingen. Als klinisch psycholoog doet hij voornamelijk praktijkgericht onderzoek in de geestelijke gezondheidszorg. Hij focust daar op de toegevoegde waarde van zinvol gebruik van technologie. Daarrond schreef hij ook het boek ‘ePsychologie. Over technologie in therapie’ dat is verschenen bij Academia Press.